Nieuws van de gezamenlijk kerken. Nieuws van de gezamenlijk kerken.
Deze evaluatie is verwoord in het Jaarverslag, welk is toegestuurd naar de besturen van alle christelijke gemeenten in Nieuwerkerk. Immers, het InterKerkelijk Overleg staat “in dienst van” de christelijke gemeenten en legt daarom verantwoording aan deze gemeenten af.
Enkele punten uit dit verslag:
-In het vorige seizoen is de Kerstinloop op tweede kerstdag vervallen- het werd steeds moeizamer om dit te realiseren. We hebben besloten de Kerstinloop voorgoed te schrappen.
-de inloop op de avond van 2 november, Allerzielen, in de Ringvaartkerk, waarbij iedereen die dat wilde een kaarsje op kon steken voor een dierbare, dit alles in een sfeervol en stemmig aangeklede kerk, is goed bevallen en opgenomen in de kalender van gezamenlijke activiteiten.
-de bedoeling is dat er weer “iets” georganiseerd wordt voorafgaand aan Pasen; over de invulling wordt nog verder nagedacht.
De activiteiten die al vele jaren gezamenlijk ondernomen worden, zoals de gezamenlijke Kerst- en Paasadvertenties, de Week van het Gebed voor de Eenheid van de Christenen, de kranslegging op 4 mei  blijven uiteraard gecontinueerd.
Het is verheugend dat zo langzamerhand de grotere christelijke gemeenten elk een activiteit organiseert voor het gehele dorp, welke alle opgenomen zijn in de gezamenlijke kalender.
Het gehele Jaarverslag staat op de website van het InterKerkelijk Overleg ( geloofinnieuwerkerk.nl) en is bij mij op te vragen.

Catie van Westing ( coördinator IKO)