VEILIGE KERK

In navolging van de landelijke PKN die een aantal jaren geleden een “Protocol voor gemeenten die geconfronteerd worden met (seksueel) misbruik in pastorale- en gezag relaties” heeft uitgegeven, is in de kerkenraad van de Protestantse Gemeente Nieuwerkerk ad IJssel (PGN) van maart 2024 besloten een Veilige Kerk beleid in te richten.

BEWUSTWORDING

Voor wie even stil wil staan

Donderdag 16 mei is er om 19:30 een meditatie-moment in de Ringvaartkerk. Even luisteren naar waarde(n)volle woorden en naar wat er in de stilte tot je spreekt.

boekenmarkt

Iedere maand is er boekenmarkt: 13 april, 11 mei, 8 juni, 13 juli, 10 augustus, 14 september.
Lees duurzaam: schaf een gebruikt boek aan in plaats van een nieuw! Elke tweede zaterdag van de maand is er van 10.00-13.00 uur boekenmarkt in de Ringvaartkerk. Naast boeken zijn er ook puzzels, cd’s en lp’s. Loop gewoon binnen en geniet van de sfeer en de gastvrijheid. Drink gezellig een kop koffie (met appeltaart) en maak een praatje met een andere bezoeker.